آموزش دوربین مداربسته ⭐ بصورت جامع ⭐ آموزشگاه فنی پویان-امن باش

دوربین‌های IP نیز از طریق کابل کواکسیال و با اتصالات بی‌سیم کار می‌کنند. ابزارهای معمول خانگی ، مانند مته ها ، پیچ گوشتی ها و یک نردبان نیز معمولاً برای نصب دوربین های امنیتی یا تنظیمات و موقعیت یابی نهایی مورد نیاز است. شماتیک همه دوربین ها شبیه به هم هستند و بیس کلی نصب انواع دوربین ها آموزش داده میشود. توجه کنید که در بعضی محل‌ها نصب دوربین در فضاهایی که در معرض دید افراد باشد می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه را کاهش دهد.

وضوح تصاویر (رزولوشن) ویدیویی

در محیطی با این معیارها، آزمایش‌ها نشان دادند که H.265+ اساسا بیت ریت مورد نیاز برای تصاویر نظارتی UHD را تا 67% نسبت به H.265 کاهش می‌دهد، در نتیجه پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز کاهش می‌یابد. قابل ذکر است سنسورهای CCD دارای ضریب استهلاک کمتر و قابلیت مانور بالا در زمان تاریکی کامل هستند، اما رزولوشن آنها تا700TVL بوده است. این مدل محصولات قابلیت زوم روی سوژه، حرکت به سمت چپ راست و حرکت عمودی بالا و پایین را دارد. برای هر رشته فیلم آموزشی، PDF، جزوه های تایپ شده، نقشه مدارات، سرویس منوال و کتاب داریم. دوربینهای های مبتنی بر” آی پی” یا همان IP Camera كه مستقیما به شبكه های اترنت ویا شبكه ای با پهنای باند خانگی وصل می شوند و تصاویر ویدئویی را به صورت زنده از اینترنت به مقصد می برند.

همچنین بی ‌سیم ها را می توان در ساختمان‌هایی که کابل کشی عملی نیست یا کلا مثل ساختمان های تاریخی غیرممکن می باشد، www.amnbash.ir استفاده کرد. برای نصب دوربینآنالوگ دوربین ها باید به یک ضبط کننده فیلم دیجیتال متصل شوند که تمام داده ها را ضبط ، پردازش و ذخیره می کند. دوربین های IP به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه نیاز دارند که تقریباً همان هدف را دارد.

اتصال بی سیم به دوربین های IP می تواند یک راه حل بسیار کاربردی در مناطقی باشد که کابل کشی بسیار دشوار یا گران است. علاوه بر این، حالت بی سیم را می توان در ساختمان هایی که سیم کشی غیرعملی یا غیرممکن است، مانند ساختمان های تاریخی، استفاده کرد. از نظر فنی ، دو ضبط کننده از نظر پردازش فیلم های ویدیویی متفاوت هستند. در یک سیستم آنالوگ ، یک DVR مسئول این امر است ، در حالی که در تنظیم IP این کار در دوربین انجام می شود و سپس به NVR پخش می شود. در واقع ، NVR کم و بیش یک برنامه نرم افزاری است و گرچه معمولاً روی یک دستگاه اختصاصی و مستقل اجرا می شود ، گزینه های NVR نرم افزاری در دسترس است.

در این مکانیزم قسمت‌های پرنور تصویر نادیده گرفته می‌شود و در اثر این فرایند، تصویر قسمت‌های کم نور بهتر می‌شود. محبوب‌ترین انتخاب برای ویدئو‌های با کیفیت بالا این فرمت بوده است. این کدک از هر دو نوع فشرده سازی با و بدون از دست دادن داده استفاده می‌کند. این امر بستگی به تنظیمات کدگذاری مدنظر مانند نرخ فریم، کیفیت، اندازه فایل هدف و دیگر تنظیمات دارد. در این کدک برای کدگذاری صوتی از کدک های صوتی MP3 یا AAC بسته به سایز و کیفیت مد نظر شما استفاده می‌شود.

آموزش دوربین مداربسته ⭐ بصورت جامع ⭐ آموزشگاه فنی پویان-امن باش

در این نوع ضبط Schedule می توان برای DVR برنامه زمانی تعریف کرد که در چه زمانی با توجه به چه پارامتری ضبط نماید. در ضبط Manual یا دستی، DVR بدون توجه به هیچ پارامتری به‌صورت پیوسته ضبط می‌نماید. منظور از این پارامتر این است که چه تعداد از کانال های ورودی DVR قابلیت ضبط صدا را هم دارند.

قسمت 1: قبل از هر کاری احتیاط شرط لازم است

در اصل تمامی کارهایی که یک نصاب دوربین باید بداند را در این کارگاه ما به شما انتقال میدهیم. روشهای سوکت زدن، سیم کشی تصویر دوربین مداربسته، برق کشی، روش تنظیم دستگاه ضبط کننده دوربین، روش انتقال تصویر در مکانی دیگر و بکاپ گیری از موارد اصلی تمرین عملی محسوب میشود. با توجه به رشد روزافزون استفاده از ابزارها و نرم افزارهای امنیتی در اماکن و مراکز مختلف از جمله منازل، مغازه ها، فروشگاه ها و ساختمان های اداری، استفاده از دوربین مداربسته نیز روزبروز افزایش می یابد. لذا ورود به این بازار و فراگیری فن نصب و تعمیر دوربین مداربسته آنالوگ و یا تحت شبکه با فراگیری دوره های آموزش دوربین مداربسته براحتی امکانپذیر هست. حتی فعالان در این عرصه برای بروز نگهداشتن اطلاعات خود نیز در این دوره ها شرکت می کنند. بنابراین بازار کار این صنعت هر روز در حال گسترش هست و فن آموزان براحتی پس از کسب مهارت لازم جذب بازار کار می شوند.

هنگام انتخاب NVR مناسب ، یکی از مهمترین مواردی که باید به خاطر بسپارید ، توان عملیاتی است که استاندارد تعیین عملکرد NVR است (اندازه گیری شده در مگابیت بر ثانیه [مگابیت در ثانیه]). هرچه توان عملیاتی بالاتر باشد ، پهنای باند NVR توانایی مدیریت بیشتری دارد. هرچه وضوح و نرخ فریم دوربین شما بیشتر باشد ، پهنای باند آن بیشتر می شود. سر فصل های این در حالت کلی به دو دسته آنالوگ و دوربین های تحت شبکه (IP یا Internet Protocol Camera) تقسیم می شوند.

  • دقت کنید که اگر از دوربین های مداربسته شبکه استاندارد در پروژه های خود استفاده ننمایید به احتمال خیلی زیاد پس از نصب شما را با مشکلاتی می تواند درگیر کند که با توجه به درجه حساسبت محل نصب، می تواند مختلف باشد!
  • کانکتورهای RJ45 (دوربین های IP) و کانکتورهای BNC (دوربین های آنالوگ) را بررسی کنید.
  • نحوه نصب دوربین مداربسته امروزه بیش از گذشته مورد توجه واستفاده قرار گرفته است.
  • کلاس آموزش دوربین مدار بسته آپادانا شامل دو دوره نصب دوربین مدار بسته ip و دوره آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ می‌باشد.
  • از طرفی این کدک خروجی فایل با سایز کوچک تری را ارائه می‌دهد و قابلیت پخش بر روی دستگاه های پخش مختلف بدون هیچ مشکلی در آن وجود دارد.
در صورتی که علاقه مند به فراگیری این حرفه، شرکت در دوره نصب دوربین مدار بسته است که در آموزشگاه نصب دوربین مداربسته کاملا کاربردی است. کلاس نصب دوربین مداربسته در کارگاه های مجهز و با استادان مجرب و متخصص برگزار می شود که تمامی مباحث آموزش دوربین مدار بسته را به طور کامل آموزش می دهند. نصب دوربین مدار بسته یک کار تخصصی است و نیاز به آموزش حرفه ای دارد. دوربین مدار بسته از قطعات مختلف و حساسی تشکیل شده اند، بنابراین اشتباه یا بی احتیاطی در نصب آنها می تواند به سایر قطعات آسیب برساند.

دوربین مداربسته چیست؟