تابلو روان چیست ؟

این نکته را در نظر داشته باشید که هر محصول و یا دستگاهی برای اینکه تولید شود و نیاز مردم و مصرف کننده را برآورده کند باید از قطعات و اجزای جداگانهای استفاده و در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در تعمیرات تلویزیون شهری باید از ابزار مناسبی استفاده نماییم این ابزار باید با شرایط کاری و تعمیر تلویزیون شهری مناسب باشد چرا که تلویزیونهای شهری از قطعاتی حساس تشکیل شدهاند که نیازمند استفاده از ابزار مناسبی هستند. در نوع آنلاین برای راه اندازی تلویزیون شهری از یک کامپیوتر شخصی به عنوان کنترلر استفاده می شود. در این نوع از تلویزیونهای شهری با توجه به نوع نصب آن، تنها در هنگام راه اندازی آن باید از سیستم کامپیوتر استفاده کرد. اما تابلو های محیط باز باید دارای نورپردازی بیشتری باشند.

در ضمن برای اینکه بتوانید از تلویزیونهای شهری استفاده کنید باید به آژانسهای تبلیغاتی مراجعه نمایید. 12. از روشنایی خوبی در طراحی آن استفاده شده است به طوری که اگر خورشید مستقیم نیز بتابد تبلیغات روی آن به راحتی دیده میشوند. بلکه، آنها برای مصارف روشنایی با LED، نور زمینه نمایشگرها٬ و رقص نور برای دیسکوها و یا سالن های رقص و کنسرت٬ طراحی کرده بودند. لازم است بدانید برای روشن شدن ماژولها و روشنایی آنها از لامپهای کوچک ال ای دی استفاده میشود. این ابزارها بسیار کاربردی بوده و میتوان در تعمیرات انواع تجهیزات و همچنین وسایل برقی و الکترونیکی از آنها استفاده نمود. از ویژگیهای این نوع تلویزیون شهری میتوان به ضد آب بودن آن اشاره کرد و همچنین این نوع از تلویزیون ها در برابر ضربه مقاومت دارند.

در دنیای امروز اطلاع رسانی و تبلیغات از ارکان مهم در پیشبرد اهداف سازمانها، ادارات دولتی، مراکز تجاری و … یا شاید برای انجام تبلیغات مغازه خود نیاز به مراجعه به تابلوسازها جهت سفارش و ساخت تابلوهای مختلف داشته اید. این می تواند بسیاری از رنگ های خاکستری را نمایش دهد که می تواند جلوه مورد نیاز در تبلیغات چند رسانه ای را به دست آورد. با استفاده از تلویزیونهای شهری آمار بازدید و تبلیغ بالا رفته است و هزینه ی این تبلیغات کمتر است، به همین خاطر در جهان به عنوان یک تبلیغ مؤثر در حال رشد میباشد. قطعات مورد استفاده (نوع و جنس کابینتها و پوششبدنه، نوع و برند ماژول، پاور، کارتکنترلر یا مینبرد، ویدیو پروسسور و …) میتواند بر روی قیمت تمام شده تاثیر بگذارد. فریم یا بهتر است بگوییم کابینت و یا قاب تابلو روان، در واقع نوعی باکس از جنس آلومینیوم یا فلز است که ماژول، منبع تغذیه و بورد کنترل جهت محافظت در آن قرار میگیرد.

تلویزیونهای شهری نیز جزو آن دسته از محصولاتی هستند که اجزای زیادی برای تشکیل و همچنین ساخت آنها مورد استفاده قرار گرفته است. بر خلاف این نوع از تلویزیونهای شهری، در 2RGB، در هر پیکسل از یک LED سبز، دو LED قرمز و یک LED آبی استفاده شده است. از ظرفی دیگر تابلو های ثابت باعث آسیب به چشم نمی شوند و هر چه قدر به این تابلو ها خیره شوید باز هم چشم شما خسته و یا اذیت نمی شود. در رابطه با تلویزیونهای شهری، بهتر است قبل از خرید به صورت حضوری و یا غیر حضوری از آژانسهای تبلیغاتی و یا تابلو سازی ها قیمتها را جویا شوید و سپس در صورتی که توانایی مالی خرید این تلویزیونها را دارید اقدام به خرید کرده و یا برای تبلیغ اقدام به اجاره نمایید. اگر استفاده از هزینههای خرید برای شما بسیار بالا است با توجه به بودجه و هزینه مورد نظر به راحتی میتوانید این تابلوها را به مدت مشخصی اجاره کرده و تبلیغ مورد نظر خود را انجام دهید.

مردم به طور منظم در کنار بیلبوردها رانندگی می کنند، اما تمایل دارند به سرعت از کنار آنها عبور نمایند، مگر اینکه منطقه به دلیل ترافیک شدید شناخته شده باشد. کابینت هایی که دارای اندازه ی یک متر هستند برای ساخت تلویزیون ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند. صفحه نمایش یک تلویزیون شهری همانطور که گفته شد مجموعه ای از پنل های ال ای دی می باشد که در کنار یکدیگر گنجانده می شوند و می توانند ابعاد یک در یک متر و یا بزرگتر داشته باشند.

تلویزیون شهری در دسته بندی آخر نیز تلویزیون های شهری از نظر ساختار به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند که در نوع آر جی بی هر پیکسل از یک LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است و در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است که در این نوع کیفیت تصویر افزایش می یابد. در ایجاد خرابی و مشکل در تلویزیون های شهری استفاده کردن از قطعات بی کیفیت و نا مرغوب نقش اساسی دارد. شما همچنین باید مراقب هرگونه نشتی از روان کننده ها باشید. تابلو روان هایی که در محیط های باز قرار می گیرند، باید حتما ضد آب و ضد ضربه باشند.

این امر عمدتاً در جک های پارکینگی با میکرو سوئیچ مانند جک های BFT ایتالیایی اتفاق می افتد، زمانی که آهنربای میکرو سوئیچ هنگام بسته شدن کار نمی کند و در این حالت درها در جهت مخالف حرکت می تلویزیون شهری کنند. لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که کودکان در برابر صفحه نورانی تلویزیونهای شهری بسیار حساس هستند و به مانند یک اسباب بازی زیبا به آن توجه میکنند در مکانهایی مانند رستورانها که تابلوهای شهری در قسمت پایین نصب شده است باید دقت زیادی داشت تا کودکان موجب آسیب دیدگی آن نشوند. در واقع از این تابلوها می توان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مفید یاد کرد که نام های دیگری مانند تابلوی متحرک، تابلوی ال ای دی و تابلوی الکترونیکی به آن نسبت می دهند.

قطعات تابلو روان

علت بیان این نکات به خاطر این موضوع بود که شما در رابطه با حفظ و نگهداری تلویزیونهای شهری دقت لازم را داشته باشید ولی اگر برای تلویزیونهای شهری مشکلی ایجاد شود و یا خرابی و یا مشکلی برای قطعات آن پیش بیاید به راحتی میتوانید تعمیرات تلویزیون شهری را انجام بدهید و این امر ممکن است. در این مقاله مطالبی را نیز در مورد ماژول ها برای آشنایی بیشتر شما بیان خواهیم نمود. لازم به ذکر است که در ادامه بیان کنیم ماژولها انواع و تنوع زیادی دارند و همچنین پیکسلهای آنها نیز متفاوت است این تنوع و تفاوت باعث میشود کیفیت تصویر نیز در انواع تلویزیونهای شهری متفاوت باشد.

اندازه آن با توجه به مناطق خاص خود قابل اندازه گیری است.

نمایشگر فضای باز رایج ترین نوع این نمایشگر ها می باشد. دیزل ژنراتورهای استاندارد و معمولی متداول ترین انواع دیزل ژنراتورها هستند که در اندازه های مختلف وجود دارند. 1. برای اینکه بتوان قطعات ریزی را که بر روی برد تلویزیون شهری وجود دارد را جدا سازی کرد از پنس استفاده میشود. قیمت متفاوت تلویزیون شهری در شرکت های مختلف باعث شده اکثر مشتریان پیش از سفارش، دغدغه های زیادی داشته باشند. شرکت فنی مهندسی سپهر صنعت آداک در سالهای فعالیت خود توانسته است، علاوه بر پروژههای نصب و راهاندازی صدها تلویزیون شهری در سراسر ایران، در پروژههای تجهیز و عرضه محصولات مبلمان شهری نیز موفق عمل نماید. در طراحی انیمیشین مورد نظر باید از رنگ های متضاد و مکمل به میزان مناسب استفاده کرد تا علاوه بر جذب مشتری جلوه ای زیبا را خلق کند. از طرفی دیگر این تابلو ها به دلیل ماندن طولانی مدت در زیر نور خورشید باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

این اطلاعات به استفاده و از طریق ماژولهایی است که در دستگاهها نصب شده است به نمایش در میآید. تلویزیونهای شهری به از لحاظ نوع و تعداد پیکسل به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند. اگر تراکم پیکسل ها کمتر و تعداد دات پیچها بالا باشد کیفیت نامطلوبی را به شما ارائه میدهد در نتیجه هر چقدر تعداد دات پیچ کمتر باشد و پیکسل ها تراکم بیشتری داشته باشند کیفیت تصویر نیز افزایش پیدا میکند. برای بالا رفتن کیفیت تصویر هر چقدر تعداد این پیکسلها افزایش پیدا کند کیفیت تصویر دریافتی بالاتر میرود و لازم است به این نکته اشاره کنیم که رزولوشن تصویر را بر حسب ماتریس به دست میآورند و به صورت سطر و ستون از آن استفاده میکنند.

تبلیغاتی نظیر استفاده از سایت ها، پیج های اینستا گرامی، تلگرام و.. 16. برای نصب و راه اندازی نسبت به تبلیغاتی نظیر چاپ از قیمت کمتری برخوردار است. ساخت تابلو تبلیغاتی روان به شیوه Outdoor کاملا ضد آب بوده و قابل نصب در محیط های باز می باشد . ماژولهایی که برای ساخت تلویزیونهای شهری فضای باز استفاده می شود ولی ماژولهایی که برای تلویزیونهای شهری سالنی و فضای بسته استفاده میشود وزن سبکتری دارد. به زبان سادهتر میتوان این نکته را اشاره کرد که ماژولها وظیفه دارند برنامههای تبلیغاتی را دریافت کرده و سپس آنها را برای نمایش بر روی تلویزیون شهری و یا تابلوها نشان دهند و همچنین تصاویری که شما بر روی تابلوها و تلویزیونهای شهری ملاحظه میکنید توسط ماژولهایی است که در دستگاه وجود دارد. ✔2) مزیت دوم تابلو LED به نئون را میتوان متحرک بودن و مهیج بودن فونتها و افکتها دانست . اما، برای تشکیل تصویر، و ساخت تلویزیون شهری٬ باید بتوانیم هر LED را، هم در حالت خاموش، هم در حالت روشن و هم در حالت های مختلف نیمه روشن٬ کنترل کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد محل نصب می باشد که باید به درجه حرارت آن توجه کرد زیرا در دماهای بالا مثلا 50 درجه سانتیگراد منبع تغذیه یا پاور دچار آسیب می شود به همین دلیل در مکان های گرمسیر در تابستان برای استفاده از تلویزیون های شهری نیاز به استفاده از تهویه مناسب می باشد. برای اینکه تعمیرات تلویزیون شهری را انجام داد باید از متخصصین خبره و کارآزموده استفاده کرد. مزیت آی سی جدید این بود که ، جریان تمام کانال ها٬ مستقل از تفاوت امپدانس داخلی LED ها٬ یکسان ، و وابسته به یک ولتاژ مرجع است! چنانچه از قاب های سی ان سی شده استفاده کنید، کار مونتاژ برای شما راحت تر خواهد بود.

رزولوشن تصویر به تعداد پیکسلهایی که در دستگاه تلویزیونی شهری وجود دارد گفته میشود. هر کنترلر بسته به نوع طراحی خود می تواند از تعداد خاصی از ماژول ها پشتیبانی کند و خروجی متفاوتی خواهد داشت. در تقسیم بندی از لحاظ کاربردی تلویزیونهای شهری به دو نوع outdoor و Indoor تقسیم میشوند که هر کدام از آنها دارای ویژگیهای خاصی برای استفاده در مکانهای خاص میباشند. اندازه آن با توجه به مناطق خاص خود قابل اندازه گیری است. 14. هر کسی می تواند از آن استفاده کند چرا که استفاده از آن محدودیت زمانی ندارد. راه اندازی نمائید، به دلیل بزرگی پروژه و تعداد دوربین های بالا بهتر است برای نظارت هر چه بهتر، مکانی مجزا را با عنوان اتاق مانیتورینگ در نظر اس اس آی لایت بگیرید. در تقسیم بندی تلویزیون های شهری به نوع کاربرد، با توجه به تعداد پیکسل مورد استفاده و همچنین چگونگی نصب دقت شده است.

گفته شد که می توان در صورت نداشتن توانایی خرید تلویزیون شهری آن را به صورت اجاره ای استفاده کرد. افراد زیادی که قصد خرید دارند در بیشتر مواقع به سمت مغازهها و فروشگاههایی که دارای تلویزیونهای شهری و نوشتههای متحرک هستند میروند. این دیدن باعث میشود که در آینده فروش این مراکز و مکانها بیشتر شده و در افرادی که به آن جا مراجعه میکنند دوباره نیز قصد خرید از آن جا را داشته باشند چرا که این دیدن باعث می شود که متن آگهی در ذهن افراد حک شود و درصورت نیاز به دنبال یافتن آن باشند.

اگر بخواهیم به صورت کلی تعریفی از چگونگی کارکرد تابلو روان عنوان کنیم باید گفت که، هر ال ای دی به کار رفته در تابلو های روان حکم یک پیکسل را دارند که مجموع آنها در کنار یکدیگر می توانند تشکیل یک تصویر، فیلم یا عکس را بدهند. برای اینکه تصاویر دریافتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد باید نوری که در آن تعبیه شده مناسب باشد به همین خاطر یکی از عواملی که میتواند در شدت نور و همچنین تصویر با کیفیت کمک کند استفاده از ال ای دیهای با کیفیت و مرغوب است. از جمله ابتدایی ترین این امکانات می توان به نمایش چند تصویر همزمان، تنظیمات رنگ و میزان درخشندگی، نمایش روان تصاویر و بدون افت فریم، پشتیبانی از انواع ورودی ها اشاره کرد که تاثیر فوق العاده ای بر کیفیت نهایی تصاویر پخش شده از تلویزیون شهری دارند. با توجه به قیمت های متفاوت ماژول های تابلو روان و تلویزیون یکی از مهم ترین عواملی که برای قیمت تلویزیون شهری و تابلو روان تاثیر گزار می باشد IC هایی می باشد که بر روی ماژول های تلویزیون شهری نصب می شود.