حمل بار دریایی مزایا و معایب حمل بار دریایی شرکت نمایندگی کشتیرانی ستاره آبی دریا | transemartlogistics

این مدل از کانتینرهت معمولاً از فلاسک خلاء شبیه بطری قمقمه ساخته شده‌اند، بنابراین برای حمل و نقل طولانی مدت اقلام دارویی، اندام ها، خون، مواد بیولوژیکی و مواد شیمیایی مناسب هستند. امیدوارم پس از مطالعه این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در خصوص باربری دریایی و نکات مهم در هنگام حمل از طریق دریا را در اختیار شما قرار داده باشیم. جهت دریافت مقالات و مطالب مفید بازرگانی، واردات و صادرات ایمیل خود را وارد نمایید. برای حمل مایعات با حجم زیاد از کشتی های فله بر که به آنها تانکر هم می گویند استفاده می شود.

در هر صورت، این نوع از انواع کشتی‌ های باری به ویژه برای جلوگیری از آسیب رسیدن به وسیله حمل‌ونقل و باری، طراحی ‌شده‌اند. این کشتی‌ها دارای طبقات مختلف و متحرک هستند تا از فضای آنها حداکثر استفاده به عمل آید و وسایل نقلیه می‌توانند به‌طور مستقیم به این کشتی‌ها وارد یا از آن خارج شوند. این نوع از حمل و نقل از طریق کشتی هایی صورت می پذیرد که در آبراه های داخلی در حرکت می باشند. حجم این نوع از حمل و نقل نسبت به حمل دریایی عمیق و کم عمق کمتر م باشد و کشتی های آن متناسب با آبراه های داخلی ساخته می شود. محصولاتی که از طریق آبراه های داخلی قابل حمل هستند می توان معادن، فرآورده های نفتی و محصولات شیمیایی اشاره کرد.

حمل و نقل هوایی

کشتی‌ها به دلیل ظرفیت باری زیاد که دارند، حجم عظیمی ‌از بار را حمل می‌کنند. کشتی‌های باری به انرژی کمتری برای حرکت نیاز دارند و راندمان فعالیتی آنها بسیار بالا است. علاوه بر این، ردپای‌ کربنی کمتری نسبت به هواپیما و وسایل نقلیه زمینی برجای می‌گذارند. به همین جهت استفاده از کشتی‌های باری باعث کاهش آثار زیست‌محیطی می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از حمل و نقل دریایی

حمل بار دریایی مزایا و معایب حمل بار دریایی شرکت نمایندگی کشتیرانی ستاره آبی دریا | transemartlogistics

یکی از این تقسیم بندی ها در انواع حمل و نقل دریایی مسیری است که کشتی ها در راه های آبی شرکت حمل و نقل بین المللی ترنس مارت لجستیک طی می کنند. بر اساس این نوع تقسیم بندی حمل و نقل دریایی به دو روش کشتی های خطوط منظم (لاینر) و کشتی های خطوط نامنظم (ترامپ) تقسیم می شوند. اگر امکان بارگیری به طور مستقیم کالا از بندر مبدأ به بندر مقصد وجود نداشته باشد، از شیوه حمل دریایی ترانسشیپ استفاده می‌گردد. به طور مثال کالای مد نظر با کشتی در بندر جبل علی پهلو گرفته و در آنجا به کشتی دیگر یا یک هواپیما منتقل شده و به سوی مقصد نهایی که ترکیه است، راهی می‌شود. جابجایی کالا ( در یک واحد بارگیری یا یک وسیله نقلیه ) با روش‌های حمل متوالی بدون جابجایی خود کالا هنگام تغییر حالت را حمل بین مدلی می‌نامند. لازم ذکر است که وسیله نقلیه می‌تواند یک وسیله نقلیه جاده‌ای یا ریلی یا یک کشتی باشد.

  • کانتینر یک جعبه فلزی مستحکم، سخت، مهر و موم شده می‌باشد که قابلیت استفاده مجدد از آن وجود دارد.
  • در این صورت ما معمولا به روش Cross Stuffing اقدام به حمل بار دریایی برای مشتریان خواهیم کرد.
  • حمل دریایی مؤثرترین روش جهت جابه‌جایی کالا در سطح جهانی است و هر ساله در جهان بیشترین درصد حمل و نقل کالا را به انجام می‌رساند.
  • از این شیوه حمل و نقل در مواقع تحریم و یا در بنادر کوچک استفاده می شود.
  • گروپاژ دریایی شیوه ای به صرفه برای حمل بار دریایی در شرایطی است که اجاره کامل یک کانتینر برای فرستنده صرف اقتصادی ندارد.
  • نکته مهم دیگری که باید برای بسته بندی بار برای ارسال بار با کشتی در نظر داشته باشید ، محکم کردن گوشه های جعبه با چسب محکم و مخصوص است .

عموما بارهای دریایی با کانتینر ۲۰ فوت و یا کانتینر ۴۰ فوت حمل میشود. اما حمل بارهای خاص به صورت قله ای یا بارهای مربوط به مایعات و گازها شرایط خاص خود را دارد. به همین علت شرکت های خطوط کشتیرانی های بزرگ سعی بر این دارند که تعداد توقف خود را در بنادر مختلف کمتر کنند و مناطق کمتری را تحت پوشش خود قرار بدهند. یعنی کشتی باری در یک بندر نزدیک به مقصد پهلو می گیرد و کالا های آنها در چند کشتی کوچک تخلیه شده و راهی بندر مقصد می شوند.

نکاتی در مورد سیستم حمل و نقل دریایی