خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان، ویلا ، هتل ،خانه ، BMS با ایده پردازان

خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان، ویلا ، هتل ،خانه ، BMS با ایده پردازان

در این راستا ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه مساله ای است که به آن پرداخته می شود. اترنت یکی از شبکه هایی است که در هوشمند سازی ساختمان به شدت مورد توجه قرار گرفته است. می توانید اطلاعات بیش تر در این زمینه را در مطلب ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه مطالعه کنید. روشنایی فروشگاه، ویترین شما، دمای محیطی محل کار، تردد مشتریان و امنیت محل کسب و کار شما می تواند از طریق سیستم های هوشمند، کارآمدتر و کم هزینه تر باشند.

کلید کولر آبی ساناف همراه ریموت کنترل

جهت تشخیص ورود ناخواسته، سیستم های مختلف خانه هوشمند از روش های مختلفی استفاده می کنند. به منظور کنترل تجهیزات روشنایی با موبایل، از کلید هوشمند کنترل روشنایی استفاده می شود. علاوه بر این کلید هوشمند با اتصال به اینترنت، قابلیت کنترل از طریق تلفن همراه را نیز به کاربر عرضه می کند. اتوماسیون کردن خانه علاوه بر اینکه زندگی را برای شما راحت تر می‌کند، با هزینه کمی ارزش خانه یا ویلای شما را بسیار بالا می‌برد. بله، در نسل دوم از سیستم های اتوماسیون ساختمان یا خانه هوشمند بی سیم، ما تمامی اجزای خانه یا محل کار شما را فارغ از سال ساخت و سیستم برقی آن ها با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان و بدون هیچ گونه تغییر یا تخریب هوشمند می کنیم. سیستم های هوشمند سازی ساختمان تنوع فراوانی دارند و برای ساختمان با هر نوع کاربری، سال ساخت، انتظارات کارفرما از سیستم هوشمند و بودجه مورد نظر متفاوت خواهند بود.

شبکه‌ی توری را همچنین می‌توان به‌گونه‌ای اصلاح کرد تا به دستگاه‌هایی که به پهنای باند بیشتری نیاز دارند، سیگنال‌های قوی‌تری بفرستد. سازندگان ترموستات‌های دیجیتال، لامپ‌های هوشمند و حتی زنگ در، حجم زیادی از اطلاعات کاربر را ذخیره می‌کنند و دسترسی هکرها به این اطلاعات می‌تواند دردسرساز باشد. ایده‌ی خانه هوشمند در عالم تخیل شروع شد، در دهه‌ی ۱۹۶۰ به واقعیت پا گذاشت و روزبه‌روز با پیشرفت تکنولوژی جلوه‌های شگفت‌انگیزتری به خود می‌گیرد. ⇐ سرمایش و گرمایش را کنترل کنید و قبل از رسیدن به منزل دمای منزلتان را به دمای مطلوب خود برسانید. در روش هایی که بدون استفاده از سیم دستگاه ها و تجهیزات با یکدیگر ارتباط دارند، از پروتکل هایی مانند ENocean ،Zway ،Zigbee و … استفاده می شود.

کلید کولر آبی سونوف مدل وای فای

جالب است بدانید آمازون بزرگ‌ ترین سهم (۶۹٫۷ درصد در مقایسه با ۳۱٫۱ درصد گوگل) را در بازار دستگاه‌های هوشمند دارد و این موقعیت را تا سال ۲۰۲۱ خانه هوشمند حفظ خواهد کرد. برخی افراد شروع هوشمندسازی خانه را به محصولی به نام ECHO IV که در دهه‌ی ۱۹۶۰ تولید شد، مرتبط می‌دانند. این کامپیوتر خانگی را می‌شد برای انجام چند کار کوچک از جمله تنظیمات دمای اتاق یا روشن کردن لوازم برقی خاصی در خانه به کار برد. این محصول هیچ‌گاه به بازار راه پیدا نکرد؛ اما گام رو به جلوی بلندی در مسیر هوشمندسازی خانه محسوب می‌شد. هر دستگاهی که از برق استفاده می‌کند، می‌تواند به شبکه‌ی خانگی وصل شده و تحت فرمان شما باشد.

  • اینکه شما قصد دارید چه تعداد سیستم های هوشمند پیاده سازی کنید به طور مستقیم روی هزینه هوشمند سازی تاثیر گذار می باشد.
  • لوازم خانگی کوچکتر مانند قهوه‌ساز و آرام‌پز متصل به سیستم نیز مدتی است که وجود دارد.
  • خانه هوشمند مزیت های زیادی برای ساکنانش دارد که مهمترین آنها تحت کنترل داشتن همه وسایل خانه و بهینه سازی مصرف انرژی و زمان می باشد.
  • از قهوه ساز و ماشین لباسشویی گرفته تا سیستم اطفاء حریق و سیستم های گرمایش سرمایش و سیستم کنترل تردد هوشمند.
  • هوشمند سازی خانه ها، مدتی است که بسیار مرسوم شده و قطعا رفاه و راحتی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.
هوشمند سازی خانه BMS اغلب مختص سازندگان آینده نگر و باهوش است که می خواهند از زمان گذاشتن اولین آجر فکری به حال هوشمند سازی خانه بکنند و ارزش افزوده خانه را افزایش دهند. در هوشمند سازی خانه BMS استفاده از کابل ها و سیم کشی متداول است و پروتکل های محبوبی مانند X10 و KNX در آن اجرا می شود. با اجرای این سیستم هوشمند سازی مدیران ساختمان دیگر دغدغه ای از بابت نظارت و مدیریت خانه نخواهند داشت. در یک خانه هوشمند افراد دسترسی کاملی به تجهیزات مختلف دارند و می توانند مدیریت تجهیزات و محصولات هوشمند را در دست بگیرند. به عنوان مثال زمانی که بعد از یک روز کاری خسته کننده در یک روز گرم در حال بازگشت به خانه هستید می توانید یک ساعت قبل از ورودتان سیستم های سرمایشی و تهویه را در خانه روشن کنید تا به محض ورودتان فضایی مطبوع در خانه جریان داشته باشد.

BMS مخفف عبارت Building Management system است و به سیستم مدیریت یکپارچه ساختمان گفته می شود که تمام تجهیزات و تأسیسات را کنترل و مانیتور می کند. یعنی ممکن است به طور مثال تنها سیستم روشنایی، سرمایش و گرمایش را تحت کنترل قرار دهند و اتوماسیون ساختمان به طور کامل صورت نگرفته باشد. گفتنی است در خانه هوشمند یا Smart Home، مصرف کننده می تواند تجهیزات را کنترل و مدیریت می کند و اتاق کنترل جداگانه ای وجود ندارد، در حالی که در BMS کنترل تجهیزات در اتاق کنترل ساختمان و توسط اپراتور صورت می گیرد.

لحظه ای در خانه هوشمند

وینک هاب ۲ از پروتکل‌های خانه هوشمند از جمله بلوتوث کم‌مصرف ، سیستم‌های اعلام حریق Kidde، سیستم روشنایی هوشمند Lutron، وای‌فای، پروتکل Z-Wave و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. این سیستم برای هوشمندسازی یکپارچه‌ی لوازم آشپزخانه و دیواری بهترین انتخاب است. به‌راحتی می‌توان از الکسا خواست آهنگ خاصی را از اسپاتیفای پخش کند یا چراغ‌ها را خاموش کند. از آنجا که اکوسیستم آمازون یکی از محبوب‌ترین‌ها در این صنعت است، بیشتر محصولات هوشمند، از جمله محصولات ساخت فیلیپس، سامسونگ، نست و Schlage با الکسا سازگار هستند. الکسا اکنون می‌تواند در پارکینگ شما را ببندد، درهای خانه را قفل و دمای اتاق‌ها را مطابق میل شما تنظیم کند.