پلنیوم باکس چیست؟ از شیر مرغ تا جون ادمیزاد!

آپادانا کالا انواع دریچه تهویه و سیستم های تهویه مطبوع از برترین برندها را به همراه گارانتی و با قیمتی مناسب عرضه می‌کند. از این رو برای خرید این محصول کافی است که به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید. تا بتوانید به سادگی خریدی راحت و لذت بخش را تجربه کنید و چند روز بعد کالا را درب منزل خود تحویل بگیرید. در واقع این وسیله با ویژگی‌های مناسب و کارایی که دارد در بسیاری از ساختمان‌ها و در مناطق مختلف جغرافیایی بکار برده می‌شود. قیمت پلنیوم باکس های پیش عایق شده ارزان تر از مدل های دیگر است و همچنین ساخت آنها سریعتر انجام میشود. میتوان در محیط های خیلی بزرگ با توجه به طول پلنیوم باکس چند دریچه ورودی هوا بر روی آن تعبیه کرد.

پلنیوم باکس چه رنگ های دارد؟

دریچه های اسلوت در اغلب موارد به همراه یکپلنیوم باکس در پانل های سقف کاذب نصب می شوند، نحوه نصب آنها به گونه ای است که در آن هیچ پیچی قابل دیدن نیست. پلنیوم باکس چیست؟ برای انتقال هوا به دریچه هایی با طول بلند از پلنیوم باکس استفاده می شود، پلنیوم باکس نوعی باکس اختلاط هوا بوده که در آن می توان با توجه نوع طراحی آن هوا را به صورت کاملا لایه ای و آرام توزیع نمود. قسمت بیرونی دریچه ها در باکس های پلنیوم به صورت خطی ساخته می شوند شما می توانید در این ناحیه تعداد دریچه ها را تغییر دهید که معمولا تا ۱۰ اسلات قابل تغییر هستند. به عنوان مثال اگر از یک تیغه تقسیم کننده استفاده کنید تعداد دریچه های اسلات دو عدد می شود و اگر از ۲ تیغه استفاده کنید تعداد دریچه های خروجی سه عدد می شود.

استفاده ازپلنیوم باکس به منظور ایجاد اختلاط کافی هوا وتوزیع یکسان هوا درطول، امری لازم ومهم است. پلنیوم باکس ها معمولا در طول بالا با ورودی های گرد به فواصل حداکثر ۱/۲متر پشت دریچه های خطی نصب می شوند. لازم به ذکر است دریچه هایی که بر روی پلنیوم باکس نصب می شوند از داخل بوسیله تعدادی بست خرچنگی به پلنیوم فیکس شده دیگر نیازی به سوراخ کاری بر روی قاب دریچه ها و خراب شدن نمای کار نمی باشد. ابعاد دهانه پلنیوم باکس ها با توجه به ابعاد پشت دریچه اسلوت انتخاب می شوند . تعداد و ابعاد طوقه ورودی هوا نیز با توجه به حجم هوای عبوری از پلنیوم و طراحی هوادهی دریچه های خطی طراحی می شوند. در شرایطی که احتمال ایجاد تقطیر و تعریق رطوبت هوا روی سطح پلنیوم وجود داشته باشد باید از عایق های حرارتی در این باکس ها استفاده کرد.

کانال هوا باکس فن کوئل با سه خروجی

باکس توزیع هوا در دو آلیاژ گالوانیزه و آلومینیوم بر اساس نیاز و سفارش مشتری به قطر 0.5 میلی‌متر ساخته خواهد شد. طول، عرض و ارتفاع پلنیوم باکس به‌همراه اندازه دریچه‌ها در این قطعه از سیستم هوارسانی متغیر بوده و در صورت نیاز می‌توان از آن در طراحی محیط داخلی ساختمان نیز کمک کانال باکس گرفت. عایق الاستومری به‌کار رفته در این بخش داخلی و خارجی بدنه پلنیوم باکس از افت فشار، نشت هوا، تبادل دما محیط داخل با بیرون ساختمان و پخش صدا جلوگیری خواهد نمود. وجود کانال باکس در سیستم فن کویل یا به‌کارگیری از دریچه‌های خطی و اسلوت نیز امری مهم بوده و نصب آن باید توسط افراد زبده صورت پذیرد.

از پلنیوم باکس ها در سیستم های تهویه مختلف مثل سیستم تهویه نساجی استفاده می شود. برای انتقال هوا از دستگاه به پلنیوم باکس از لوله های فلکسیبل استفاده می شود. این لوله ها مدلهای مختلفی دارند و اغلب از لوله های عایق دار استفاده می شود. در عین حال برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و دما، داخل باکس با الاستومریک عایق بندی می شود. باکس توزیع هوا معمولا بدون رنگ تولید میشوند، ولی در صورت درخواست خریدار رنگ آمیزی می شوند.

با توجه به میزان طول پلنیوم باکس، امکان تعبیه یک تا چند ورودی هوا در بدنه آن وجود دارد. استفاده از مدل‌های متنوع دریچه هوا در انتهای سیستم هوارسانی به پخش بهتر جریان هوا کمک خواهد نمود. اما سوال مهم مطرح شده در این بخش، چگونگی تنظیم دما، شدت و قدرت پخش هوا در محیط داخلی ساختمان است.

  • باکس توزیع هوا معمولا بدون رنگ تولید میشوند، ولی در صورت درخواست خریدار رنگ آمیزی می شوند.
  • استفاده از کانال‌کشی اصلی با ابعاد بزرگ مستطیلی در پروژه‌های ساختمانی بزرگ جهت ایجاد مسیرهای اصلی هوا امری عادی و مرسوم است.
  • ☆ به دلیل داشتن فضای مناسب برای گسترش هوای خروجی، دریچه ها صداگیر بوده و ریزش هوای مطلوبتری دارند.

پلنیوم باکس چیست؟ از شیر مرغ تا جون ادمیزاد!