پی ال سی PLC PLC آسام فروشگاه پی ال سی و اتوماسیون محصولات زیمنس در ایران

مینی پی ال سی plc زیمنس چیست؟مینی PLC LOGO زیمنس کوچک‌ترین محصول کارخانه‌های سازنده PLC های اتوماسیون صنعتی زیمنس است. در ابتدا به علت گران بودن قیمت این مینی پی ال سی ها زمینه‌های استفاده و کاربرد کمی داشتند، اما امروزه باوجود پایین آمدن قیمت بعضی از PLC ها زمینه کاربردی مینی پی ال سی افزایش‌یافته و با تنوع بیشتری تولید می‌شود. در ابتدای تولید مینی پی ال سی، بسیاری آن‌ها را جانشین PLC ها می‌خواندند و در مدارات فرمان کنترل که تعداد موتورها بیش از چند عدد نیست استفاده از مینی پی ال سی را بجای PLC مناسب و صحیح می‌دانستند. نام تجاری مینی پی ال سی چند شرکت سازنده مطرح جهان در این جدول آمده است.

  • لوگو ماژولار در نسخه‌های متفاوتی با ولتاژهای ورودی متفاوت در دسترس است.
  • خوشبختانه ۴ شرکت‌کننده (آمار واقعی بالاتر است. این افراد شخصا اطلاع داده‌اند) پس از گذراندن این دوره موفق به مهاجرت شدند.
  • SIMATIC S7-400 همیشه مترادف با وظایف چالش برانگیز اتوماسیون در صنعت بوده است.
  • این امر منجر به توسعه نسل بعدی پی ال سی زیمنس S با ویژگی های سیستم بهبود یافته شده است.
پی ال سی PLC PLC آسام فروشگاه پی ال سی و اتوماسیون محصولات زیمنس در ایران

این ماژول های ورودی/خروجی سیستم هایی هستند که اطلاعات را به CPU ارائه می دهند و نتیجه های برنامه ریزی شده را اجرا می‌کنند. سیستم های ورودی ممکن است شامل سنسورها، کلیدها و مترها باشند، در حالی که سیستم های خروجی ممکن است شامل رله، چراغ، سوپاپ و درایو باشد. زیمنس Step7 ، یک راه حل نرم افزاری یکپارچه و قدرتمند برای انواع اتوماسیون ها است و شامل محیط برنامه نویسی برای کنترلر های منطقی برنامه پذیر زیمنس می باشد. این نرم افزار ابزار های برنامه نویسی منحصر بفرد و قدرتمندی را با مزایای متعددی از جمله ؛ ایجاد منطقی با قابلیت استفاده مجدد ، معماری برنامه ساختار یافته و یکپارچه سازی پروژه واحد چندین دستگاه اتوماسیون ارائه می دهد. پردازنده برای اتصال باس و اتصالات نقطه به نقطه، ماژول های عملکردی برای شمارش سریع، موقعیت یابی (حلقه باز/حلقه بسته) و کنترل PID، ماژول Max 32 IO را می توان با پی ال سی زیمنس S7 300 متصل کرد.

کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها ، اغلب از این مدل استفاده می کنند. همین امر به صرفه جویی در انرژی کمک می کند و ممکن است مدل سیم کشی را ساده کند. قیمت پی ال سی ، با توجه به تمام ویژگی های ذکر شده ، متغیر می باشد. در هنگام خرید plc ها ، باید به یک سری از فاکتور های پر اهمیت توجه کنید. برند ، تعداد شمارنده های موجود ، نوع و تعداد ورودی ها و خروجی ها و همچنین مدل نرم افزار plc ، جز فاکتورهایی هستند که باید در هنگام خرید ، به آنها توجه شود.

منبع تغذیه زیمنس در مدل‌های مختلفی طراحی و تولیدشده است که هرکدام کاربردهای بسیار زیاد و مختلفی در سیستم‌های کنترل دارا می‌باشند. سری جدید cpu های زیمنس تحت عنوان s به بازار و صنعتیان ارائه‌شده است. پیشرفته‌ترین امکانات مانند وجود lcd بر روی این cpu ها که امکان برنامه‌نویسی و مانیتورینگ را به اپراتور و مهندسین برق می‌دهد، در محصولات تولیدی این سری وجود دارد. این خانواده که خود انواع مختلف دارد برای کاربرد در حوزه های کوچک و متوسط طراحی شده است، همه اعضای این خانواده به صورتCompact عرضه می شوند و برنامه نویسی آن ها با نرم افزار TISOFI انجام می گیرد. PLC علاوه بر دستگاه های ورودی و خروجی، ممکن است نیاز به ارتباط با سایر سیستم‌ ها داشته باشد به همین دلیل PLC ها مجموعه ای از پورت ها و راه های ارتباطی ایی را ارائه می دهند تا بتوانند با دیگر سیستم ها ارتباط برقرار کنند. اکثر ماژول های کنترل کننده مرکزی زیمنس برای S7-200 را می توان با ماژول های دیگر گسترش داد.

به این ترتیب می توانید قفسه سوم را اضافه کنید و همین مرحله را برای ایجاد یک اتصال دنبال کنید. تصویر زیر را بررسی کنید تا بدانید که چگونه یک ماژول رابط روی رک برای ارتباط با CPU اضافه شده است. من می دانم که بسیاری از مردم این کلمه را شنیده اند، این کلمه با نصب یک ماژول رابط به دست می آید.

این ماژول می‌تواند تقریباً هر نیاز مشتری را با یک کار مهندسی ساده و باوجود صفحه‌نمایش جدید و ارتباطات کامل از طریق اترنت برآورده کند. هم‌چنین قابلیت وب سرور که به این ماژول اضافه‌شده هر چیزی را خیلی آسان می‌کند. از دیگر امکانات افزوده‌شده به نسل ۸ لوگو، ماژول ارتباطی برای کنترل از راه دور به‌وسیله سیم‌کارت است که باوجودآن می‌توان بسیاری از پروژه‌های کاربردی را با لوگو ۸ انجام داد.

پی ال سی های کامپکت برای استفاده در پروژه های متوسط کاربرد دارند. همچنین، برخورداری از ورودی و خروجی بیشتر (حدود ۳۰۰ خروجی)، از دیگر ویژگی های این مدل می باشد. عملکرد یکپارچه، مقیاس پذیری وسیع و کاربری راحت و آسان، برخی از ویژگی های مهم و حائز اهمیت انواع plc زیمنس به شمار می آید.

ارتباطات PLC

بنابراین یک مهندس برق یا اپراتور plc لازم است با این برند و محصولاتش آشنایی کافی داشته باشد. معمولا در مصاحبه های کاری اطلاعاتی از این دست، می تواند سطح علم و دانش شخص و مهارت ها و تخصص وی را نشان دهد. بنابراین اگر علاقه مند به فعالیت در این رشته هستید، و تا کنون برای آشنایی و شناخت plcهای زیمنس وقت نگذاشته اید، زمان آن رسیده است که برای وارد شدن به جزئیات این مقوله برنامه ریزی کنید. توجه کنید که نرم افزار قدیمی برنامه نویسی شرکت زیمنس برای PLC ها سیماتیک منیجر نام دارد که آخرین نسخه آن ورژن 5.6 است. نرم افزار جدید زیمنس که Tia Portal نام دارد برای plc های جدیدتر زیمنس استفاده می گردد و شما به عنوان یک مهندس پی ال سی باید با هر دو نرم افزار آشنایی کامل داشته باشید. جهت استعلام قیمت و خرید پی ال سی زیمنس می توانید از طریق تماس تلفنی و یا واتس اپ با کارشناسان واحد فروش شرکت نیرونوین برای دریافت مشاوره رایگان در تماس باشید.

پی ال سی زیمنس رک LLC

این سری یک مینی PLC عالی برای پروژه‌های کوچکتر و شروع یادگیری برنامه‌نویسی PLC می‌باشد. از دیگر ویژگیهای این سری میتوان به سرعت عملکرد بسیار بالا در حد میلی ثانیه، تنوع مدلها در دو ساختار کامپکت ماژولار، طول عمر بالا و استهلاک مکانیکی پایین و … اشاره کرد. تک ولتاژ یکی از مرجع های مطمئن است که در زمینه فروش plc زیمنس فعالیت دارد؛ اگر می‌خواهید در زمان خرید plc زیمنس از یک جای مطمئن خرید کنید و از اورجینال بودن اطمینان داشته باشید، پیشنهاد ما به شما این مجموعه است.