انجمن ها، خرید لینک، ریپورتاژآگهی و

• بازاریابی دیجیتال نسبت به روش های بازاریابی سنتی، مخاطب بیشتری را جذب کرده و مشتریان احتمالی که ممکن است روزی از محصولات و خدمات شما استفاده کنند را هدف قرار می دهد. آنها باید به سودآوری شرکت شما کمک کنند و با انجام تحقیقات گسترده بر روی بازار هدف اطمینان حاصل کنند که شما ارزشی برای مشتریان بالقوه ارائه می دهید که سبب جلب توجه مخاطب و همچنین جلب اعتماد آن ها می شود. از Canva به صورت گسترده برای ساخت اینفوگرافیک و GIF برای وبسایت و شبکههای اجتماعی، استفاده میشود. امروزه، هر کسب و کاری به حضور در فضای آنلاین نیاز دارد و ساخت وبسایت، اولین گام از برقراری ارتباط با مشتریان برای کسب و کارهای مختلف محسوب میشود. اگر می خواهید سایت شما رتبه های بهتری کسب کند، به برنامه ای برای ساخت بک لینک با کیفیت بالا برای سایت خود از طریق شیوه هایی مانند رپورتاژ آگهی نیاز دارید.

دیجیتال مارکتینگ

پس از دیگر عناصر مهم در رعایت سئو خارجی دایرکتوری آنلاین تبلیغ در گوگل با شانار است. میتوان با استفاده از کلمات کلیدی مهم و هدف قرار دادن بازدیدکنندگان، مطالب تأثیرگذاری نوشت. موتورهای جستجو معمولاً برای تعیین هزینه تبلیغات خود از سیستم مزایدهای استفاده میکنند و وبسایتهایی را در اولویت تبلیغات قرار میدهند که بالاترین قیمت پیشنهادی را برای کلمات کلیدی رقابتی ارائه کنند. به طور معمول در بازاریابی موتورهای جستجو، کسب و کارها با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات خود، تبلیغاتی را طراحی میکنند و آنها را از طریق پلتفرمهایی مانند «گوگل ادز» (Google Ads) منتشر میکنند. متخصصانی که در شرکت های خدمات سئو کار می کنند آشنایی کاملی با الگوریتم های موتورهای جستجو دارند و می دانند سایت را به چه صورت پیش ببرند که موفق شود. این کافی نیست که تنها مشتریان خود را بشناسید؛ شما باید آنها را بهتر از سایرین بشناسید، در نتیجه باید در هر زمان و مکانی با آنها ارتباط داشته باشید و بدانید چگونه آنها می توانند پیام های شما را بهتر و بیشتر دریافت کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

با گسترش استفاده کاربران از محتوا در شکلهای مختلف، «بازاریابی محتوا» (Content Marketing) به یکی از ضروریترین استراتژیهای بازاریابی تبدیل شده است. «بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ» (Email Marketing) از قدیمیترین و مؤثرترین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال است و همواره از آن به عنوان یکی از بهترین روشهای جذب «مخاطبان راغب» (Leads) استفاده میشود. دیجیتال مارکتینگ به یکی از پرتقاضاترین تخصصها در میان شرکتها و یکی از محبوبترین شغلها میان کارجویان تبدیل شده است. پلتفرمهای مدیریت شبکههای اجتماعی به شما این امکان را میدهد که زمان انتشار محتوای خود را تعیین کنید. پست های وبلاگ ها یا مقالات منتشر شده در وبسایت ها نوع قدرتمندی از محتوای درون گرا (inbound content) هستند و از نظر هدف و موضوع، خلاقیت زیادی را در تولید محتوا فراهم و امکان پذیر می سازند.

برای سفارشیسازی طرح خود، افراد میتوانند تصاویر، نمادها و لوگوی خود را به طراحی اضافه کنند. این ابزار امکانات متنوع و گستردهای برای طراحی اینفوگرافیک در اختیار کاربران میگذارد و کسب و کارها میتوانند اینفوگرافیکها را با استفاده از لوگوی خود سفارشیسازی کنند. بیشتر بازاریاب های دیجیتال از مارکتینگ ایمیل برای تبلیغ معاملات ویژه، بالا بردن محتوا (اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا) یا تبلیغ یک رویداد استفاده می کنند. شرح شغل مشاور بازاریابی دیجیتال بر اساس شرکت و محصول (خدمات) متفاوت است اما نقش اساسی مشاور دیجیتال مارکتینگ ایجاد پل ارتباطی بین کسب و کارها و دنیای آنلاین است و به آنها کمک میکند محصولات یا خدمات را بفروشند و بهترین راه را برای دستیابی به مشتریان به یک شرکت توصیه کنند. محتوای چند زبانه تولید کنید: با تولید محتوای چند زبانه، محدودیت جامعیت و جغرافیایی را از بین خواهید برد و افراد مختلفی می توانند از محتوای شما استفاده کنند.

از دیگر مزیتهای فعالیت در شبکههای اجتماعی، امکان برندسازی میباشد. دریافت کنید. بله صد در صد همه ما روزانه در حال دریافت ایمیل های مختلفی هستیم. این اقتدار شما را در یک حوزه تمرینی خاص نشان میدهد و در عین حال به مشتریان بالقوه آرامش خاطر میدهد که تجربه رسیدگی به مسائلی مانند مواردی را که آنها تجربه میکنند دارند. بیشتر دیجیتال مارکترها با مباحث دیجیتال مارکتینگ مانند بازاریابی ایمیلی، کپشننویسی و تبلیغنویسی آشنا هستند. سئو کلاه سفید: این نوع سئو با ابزارهای کاملا اصولی سئو وبسایت شما را به صورت متداول بهبود میبخشد و از دور زدن قوانین گوگل خود داری میکند، سئو کلاه سفید این عمل را مرحله به مرحله انجام میدهد و در نهایت بازدیدهای همیشگی و دائمی را برای شما سرازیر میکند. بلکه برای موفق شدن، باید تمامی کانالها و ابزارهای بازاریابی در دسترس را به کار گرفت.

به همین دلیل، کسب و کارها از آژانسهای دیجیتال مارکتینگ برای طراحی، اجرا و نظارت بر کمیپنهای ایمیلی کمک میگیرند. گوگل آنالیتیکس محبوب ترین ابزار برای کسب آمارهای ابتدایی و نظارت بر روی ترافیک وب سایت است. این ابزار یکی دیگر از خدمات گوگل است که برای سنجش سرعت وبسایت روی موبایل کاربرد دارد. سنجش تجربه کاربری بر اساس سرعت اتصال، بررسی کدهای HTML و CSS و قابلیت استفاده از وبسایت در موبایل از جمله کاربردهای این ابزار دیجیتال مارکتینگ است.

6- تبلیغات کلیکی: پرداخت به ازای هر کلیک آن دسته از تبلیغات است که شما در ازای پرداخت پول به یک سرویس دهنده انجام می دهید. اطمینان حاصل کنید که موضوعی را انتخاب کنید که با برند شما همراستا باشد. از آنجایی که ما به استراتژی و برنامه ریزی بسیار اهمیت می دهیم فصل بازاریابی محتوایی را هم با استراتژی تولید محتوا، بوم دیجیتال مارکتینگ و ارتباط این دو ابزار پرکاربرد با یک دیگر آغاز خواهیم کرد. در کنار محتوا، بک لینک ها اغلب دومین عامل مهم رتبه بندی SEO محسوب می شوند.

آیا مخاطبینی از این درگاه به سایت شما وارد میشوند و یا در نهایت مشتری شما خواهند بود؟ دیجیتال مارکتینگ وارد می شود؛ به عبارت دیگر، هر شکلی از بازاریابی که به صورت آنلاین وجود دارد. انتخاب موضوعات و تیترها، طراحی ساختار ایمیلها و شکل آنها، افزایش نرخ باز شدن ایمیلها و نرخ کلیک بر روی لینکها و همچنین زمانبندی ارسال آنها به شکلی که بهینه و اثرگذار باشد مهمترین بخش از شرح وظایف دیجیتال مارکتر فعال در این بخش است.

بازاریابی محتوا

تدوین متن رپورتاژ آگهی به دانش کافی و صرف زمان لازم احتیاج دارد. «بازاریابی موتورهای جستجو» (Search Engine Marketing | SEM) یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ است که صفحات وب شما را با استفاده از سئو یا تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو به مخاطبان نمایش میدهد. آژانسهای دیجیتال مارکتینگ، طراحی تبلیغات کلیکی برای موتورهای جستجو و سایتهای تبلیغات کلیکی دیگر و نظارت بر این کمپینهای تبلیغاتی را به عهده میگیرند. اما بسیاری از کسب و کارها، به ویژه کسب و کارهای کوچک، توانایی مالی استخدام یک تیم کامل برای اجرای کمپینهای بازاریابی دیجیتال را ندارند. کش مرورگر، توانایی یک مرورگر وب برای ذخیره مستقیم فایلها بر روی رایانه شما و بارگیری آن فایلها در دفعه بعد برای بازدید از صفحه است.

به این منظور میتوان از «کاپریلا» به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر تبلیغات آنلاین هدفمند نام برد. به همین دلیل میتوان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم کاربردی در این حوزه، نام برد. بدیهیست که هرچه میزان این رضایت بیشتر بوده و فرد مطالب قابل قبول و کاربردی بیشتری را ببیند ، این زمان نیز افزایش می یابد . هر چه بیشتر نام برندتان در فضای اینترنت مطرح شود، گوگل بیشتر متوجه محبوبیتتان میشود و امتیازات بیشتری میگیرید. پلتفرمهای بازاریابی با تمرکز بر جذب مشتری راغب، باعث میشوند ترافیک وبسایت هدر نرود و بازدیدکنندگان با احتمال بیشتری اقدام موردنظر را انجام دهند. ازاینرو «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing 2021 در ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و ۳ فصل کرده است. اگر به صورت خلاصه بخواهم بگویم، مدیر دیجیتال مارکتینگ هم باید تخصص کافی در سئو داشته باشد، هم تبلیغات دیجیتال را بلد باشد، با شبکههای اجتماعی مختلف کار کرده باشد و به نرمافزارهای ویرایش تصویر و فیلم هم آشنا باشد.

سپس بابت هر کلیک کاربران روی تبلیغات خود، مبلغی را به موتور جستجو پرداخت میکنند. اما ممکن است پلتفرمهای دیگر تبلیغات کلیکی، روشهای متفاوتی را برای تعیین قیمت تبلیغات داشته باشند. اگرچه وجود مهارتهای سخت برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ حرفهای، قطعی است، اما در این بین، نباید از مهارتهای نرم غافل شد؛ مهارتهایی که به شما کمک میکنند موارد غیرقابل پیشبینی را به خوبی مدیریت کنید و یاد بگیرید که چطور در سختترین شرایط، بهترین تصمیمات ممکن را بگیرید. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

ابزارهای تحلیلی وبسایت، بررسی رتبه سایت، تحلیل کلمات کلیدی، کراول سایت و تحلیل بکلینک از جمله ابزارهای لازم برای سئو سایت هستند. رپورتاژ خبری نیز یکی از روشهای بهبود رتبه وبسایت است. آنها به دنبال انتشار اخبارتان از طریق رپورتاژ هستند (ما مطلبی که اسم شما در آن باشد را فقط به عنوان رپورتاژ می شناسیم و باید برای خرید باکس متناسب با آن پول بدهید). بهمرورزمان افرادی که با آنها ارتباط برقرار کردید شما را به عنوان یک سئوکار میبینند. اما با گسترش رقابت کسب و کارهای مختلف در دیجیتال مارکتینگ، دیگر نمیتوان تنها با استفاده از کانالهای محدود به موفقیت چشمگیری در زمینه بازاریابی دیجیتال دست پیدا کرد. با گسترش استفاده کاربران از اینترنت برای جستجو درباره محصولات و خدمات و خرید آنها به شکل آنلاین، اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای دسترسی بیشتر به مخاطبان برای کسب و کارها نیز افزایش یافته است.

این آژانسها همچنین اجرای کمپینهای تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی را بر عهده میگیرند و گزارشهای جامعی از عملکرد حسابهای کاربری کسب و کار در شبکههای اجتماعی و تأثیر این شبکهها در رسیدن کسب و کار به اهداف خود را نمایش میدهند. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که به بازاریابان اجازه میدهد تا کمپینهای بازاریابی خود را ایجاد کنند، عملکرد آنها را بسنجند و وبسایت خود را بهینه کنند. در واقع، آژانسهای دیجیتال مارکتینگ شرکتهایی متشکل از دیجیتال مارکترها یا افراد حرفهای در زمینههای مختلف بازاریابی دیجیتال هستند که اجرای کمپینهای بازاریابی را به عهده میگیرند و به کسب و کارها برای رسیدن به اهداف خود در زمینه بازاریابی دیجیتال کمک میکنند. برای مثال طراحی پلتفرم و برند به افراد این امکان را میدهد که به صورت یکپارچه با بازاریابهای همکار دیگر کار کنند و خلاقیت برند خود را سازماندهی کنند. Canva ابزار طراحی رایگانی است که به افراد امکان میدهد گرافیکهای حرفهای را در مدت زمانی کم، بسازند.

آشنایی با ابزارهای مدیریت محتوا نظیر وردپرس هم برای دیجیتال مارکتر شدن لازم است، در حال حاضر یک سوم وب سایت های دنیا با وردپرس طراحی شده اند و یک متخصص این حوزه باید بداند که برای وب سایت خود از کدام قالبها و افزونهها استفاده کنید و اصولا چطور یک سایت برای خود دستوپا کرده و آن را رشد بدهد. به دلیل افزایش و رشد ترافیک استفاده از تلفن همراه، جستجوی محلی تا حد زیادی موفقیت شرکت های کوچک و متوسط را تعیین میکند. همانطور که دیدید، نتیجه تا حد زیادی بستگی به ما دارد. همانطور که در قسمتهای بالا خواندید، سئو متشکل از چندین و چند فاکتور است. 7-هر از چند وقت به سئو نیاز دارم؟

حالا این کلاه های رنگی روی سر سئوکارها هم دیده میشود! شرکت های بازاریابی اینترنتی با مشتریان کار می کنند تا استراتژی های بازاریابی سفارشی را ایجاد و پیاده سازی کنند که به بهترین وجه مناسب کسب وکار آنها باشد و بهترین بازگشت سرمایه (ROI) را ارائه دهد. ابتدا براساس معیار ROI یا بازگشت سرمایه، نگاهی به میزان سود احتمالی بازاریابی محتوایی خود بیاندازید. متخصصان سئو در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ با آخرین بهروزرسانیهای الگوریتمهای موتورهای جستجو آشنا هستند و احتمال دیده شدن وبسایت توسط مشتریان احتمالی را افزایش میدهند.

متخصص دیجیتال مارکتینگ