اندازه و ابعاد استاندارد آسانسور و راه پله

نکته دیگر درمورد اسانسور هیدرولیکی این است که هزینه موتورهای هیدرولیک بسیار بالاتر از موتور آسانسور کششی میباشد بههمین خاطر در ایران کمتر از آسانسور هیدرولیکی استفاده میشود؛ همچنین نکته قابل توجه در آسانسورهای هیدرولیک این است که خیلی از افراد تصور میکنند مصرف برق این آسانسورها نسبت به آسانسورهای کششی بسیار بالاتر است ولی این مورد درست نیست؛ برخلاف تصور عمومی این آسانسورها مصرف برق بالایی ندارند چرا که کار موتور هیدرولیکی و فشار روغن فقط در حرکت به سمت بالا نیاز است و برای حرکت کابین آسانسور به سمت پایین نیازی به کار موتور و ایجاد فشار روغن نیست و برای حرکت به سمت پایین موتور هیدرولیکی خاموش است و فقط با با بازکردن شیر و تخلیه کنترل شده روغن جک هیدرولیک ، کابین آسانسور به آرامی به سمت پایین میرود. آسانسورهای ضد غبار برای کارخانه جات و واحدهای صنعتی خاص قابل استفاده می باشد.

این سیستم های بالابر و آسانسورها در جاهای خاص صنعتی مانند کارخانه جات الیافت مصنوعی و صنایع پتروشیمی وکارخانجات سیمان، معادن، سیلو ها و غیره مورد استفاده قرارمی گیرند. محیط های حساسی مانند سکوهای نفتی، پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی و بسیاری از واحد های صنعتی بعلت وجود گاز و پودر های قابل اشتعال در محیط شرایط بسیار ویژه ای را دارا بوده و ملزم به استفاده از آسانسور های ضد انفجار می باشند. و برای جک از زیر ابعاد آن براساس ارتفاعی آن که در جک های تلسکوپی یک سوم مسیر و برای جک های مستقیم به اندازه کل مسیر باید زمین کنده شود فونداسیون ریخته شود و جک در زمین کاشته شود و ریل در بغل قرار گیرید، آسانسور های هیدرولیکی خیلی نرم حرکت می کند اما سرعتشان از آسانسور های گیربکسی کمتر است حدود 70 سانتی بر ثانیه می باشد.

تعمیر اسانسور

این قطعات آسانسور انواع مختلفی دارند و متداول ترین نوع آن ها شامل تابلو فرمان های دو سرعته و تابلو فرمان های درایو دار می باشند. درایو یا کنترلر دور موتور ، دستگاهی الکترونیکی است که می تواند با تغییر سطح ولتاژ و فرکانس ، شرایط مطلوب جهت راه اندازی موتور آسانسور را فراهم کند و قابلیت تغییر سرعت و گشتاور را در موتور ایجاد کند. از همین رو تعداد کمی از شرکت های آسانسور توانایی طراحی و مونتاژ، محاسبات و پیاده سازی پروژه های آسانسورهای صنعتی و بالابر صنعتی را دارند، مخصوصا اگر قابلیت ضد اشتعال و ضد انفجارو ضد آب بودن به پروژه افزوده گردد. آسانسورهای کششی قدیمیترین نوع از انواع آسانسور است. از معایب آسانسورهای مغناطیسی این است که مسیرهای راهنما نسبت به راهنماهای معمولی که توسط آسانسورهای معمولی استفاده میشود، هزینه بیشتری دارند. آسانسور گیربکسی مدلی بسیار پر استفاده است. ضربه گیر های مستهلک کننده انرژی آسانسور نیز برای سرعت های بالاتر از یک متر بر ثانیه ، با استفاده از سیستم های ضربه گیر هیدرولیکی ، انرژی را از بین می برند.

نشتی خارجی شامل نشتی روغن از مجموعه هد جک هیدرولیک(مجموعه پکینگ و اورینگ) و اتصالات است . آسانسورهای هیدرولیکی برای راندن روغن به درون سیلندر و پیستون از پمپ فشار روغن، موتور و شیر صنعتی استفاده میکند، این عملکرد سبب به حرکت درآوردن اتاقک آسانسور می شود. مورد بعد اینست که زمان استفاده از اسانسور ، سرنشینان صداهای غیر معمولی که قبلا وجود نداشته را می شنوند ، یا اینکه کابین آسانسور حالت تعادل همیشگی خود را ندارد و تکان یا شوک دارد.این علامتها را باید جدی گرفت زیرا ممکن است خبر از خرابیهای مهمتری دهد،پس سریعا باید با سرویسکار طرف قرارداد تماس گرفت تا آسانسور را تعمیر کند .حالت سوم در تعمیرات آسانسور ، خرابیهایی است که به مرور اتفاق می افتد و بدون هیچ صدایی کسی متوجه آن نمی شود به جز سرویسکار،مثل سیم دادن سیم بکسل یا روغن ریزی تدریجی جک هیدرولیک.سرویسهای دوره ای منظم به پیشگیری از این موارد بسیار کمک می کند.تعمیر آسانسور بصورت جزئی و در همان ابتدای خرابی از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری می کند.

آسانسورهای زیبا برای ساختمان های نوساز به صورت سفارشی سازی نصب می شوند، چون شرایط هر ساختمان با ساختمان دیگر متفاوت است. عقد قرارداد سرویس آسانسور و بازدید ماهیانه آسانسور در اصفهان با بیمه انجام می شود. فناوری مغناطیسی با وحود استفاده از برق فناوری کممصرفی تلقی میشود. هنگامی که تمام تستها با موفقیت به پایان رسید، آسانسور آماده استفاده خواهد بود. اگر آسانسور به صورت منظم بازرسی شود، هرگونه مشکل در سیم بکسل میتواند تشخیص داده شود و در نتیجه اصلاح شود. لذا تا زمانی که سرعت آسانسور استاندارد و مطابق با سرعت اسمی آن است، حرکت پاندول ها به صورت نرمال بوده، اما زمانی که سرعت بیش تر از سرعت اسمی شود، تواتر حرکت اهرم ها زیاد شده و باعث پرتاب اهرم ها به سمت بیرون و قفل شدن کابین خواهد شد. لذا بهترین راه حل استفاده از آسانسورهای حمل خودرو می باشند. لذا آسانسور در این سیستم قادر به حرکت در دو سرعت مختلف می باشد.

بدترین حالت، گیرافتادن در کابین آسانسور یا سقوط آسانسور است که به منظور جلوگیری از این حوادث دلخراش توجه به تعمیر آسانسور الزامی است. همچنین در زمینه تعمیر انواع آسانسور کارگاهی از جمله تعمیرات و نگهداری اسانسور های کارگاهی زیر به صورت حرفه ای به شما اماده ارائه خدمات می باشد . صندلی بالابر پله ای، متشکل از یک موتور گیربکسی کوچک و ریلی که قابلیت تاشو شدن دارد، می باشد و به بالابر پله رو، آسانسور پله رو نیز می گویند. گاورنر پاندولی دارای اهرمی در قسمت میانی بوده و در دور محور آسانسور ، نوسان دارد و صرفا زمانی که آسانسور شتاب بیش تری بگیرد، نوسان اهرم بیش تر می شود و با تحریک میله محرک ، زبانه پایینی اهرم از طریق درگیری با چرخ آن، موجب متوقف شدن کابین آسانسور می گردد. یکی از مهم ترین قطعات و اجزای آسانسور ، تابلو کنترل یا تابلو برق آسانسور است، چراکه دستورهای لازم از طریق مدار فرمان به موتور فرستاده می شود و عملکرد موتور و مجموعه آسانسور ، وابسته به دستورات تابلو فرمان آن است.

این قطعات لازم است به نحوی طراحی و انتخاب گردند که قسمتی از انرژی جنبشی کابین آسانسور را مستهلک کنند. به همین سبب امنیت و زیبایی آن دو ، معیاری است که لازم است در طراحی کابین لحاظ گردد. یک آسانسور توسط موتور آسانسور نیروی لازم برای حرکت عمودی یه سمت بالا و پایین کابین را شستی متالیفت فراهم میکند. نوعی آسانسور است که با زنجیر یا طناب فولادی آویزان شده و نیروی رانش به طریقی به آن وارد میشود. همچنین آدرس شرکت ویرا آسانبر خلیج فارس جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و … همچنین آدرس شرکت ماد آسانبر غرب جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و …

بنابراین علاوه بر اهمیت قدرت تحمل بار ، لازم است تنظیم بودن یوک جهت جلوگیری از انحراف کابین (خصوصا هنگام استفاده از کفشک های غلطکی) مورد توجه قرار گیرد. این قفلها بیشتر در آسانسورهای قدیمی استفاده میشدند که در بخش دیواره آسانسور دو جفره به قطر 4 میلی متر وجود داشته که معمولا با کلید مخصوص درب لولایی قابل باز و بسته شدن است. بدین صورت که آسانسورهای کششی در واقع در بالای خود دارای فلکه (قرقره) می باشند که روی موتور آسانسور جای گرفته و سیستم بکسل ها دور آنها وجود دارد و سیستم بکسلها از یک سر به کابین آسانسور و از سر دیگر به قاب وزنه آسانسور متصل هستند و با حرکت فلکه موتور در دو جهت مختلف حرکت رو به بالا یا پایین کابین آسانسور انجام می شود. جدول زیر نمایش دهنده لیست شرکت های نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی در شیراز به همراه آدرس و شماره تلفن آن ها می باشد؛ ردیف هایی که برچسب VIP دارند دارای صفحه اختصاصی در وبسایت پی جو می باشند.

۲۸- شرکت شکیب اطمینان غرب ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در کرمانشاه می باشد. این آسانسور ها و بالابر ها باید به قطعات و بخش های خاص تجهیز گردند و نیاز به زیر ساخت مناسب و استراکچر مقاوم و عایق کاری، طراحی متفاوت با دیگر انواع آسانسور ها را دارند. درب طبقات اسانسور در انواع و اشکال مختلفی ساخته می شود.دلیل وجود درب طبقه اسانسور ایمنی و ورود و خروج مسافر به داخل کابین اسانسور است.اندازه درب طبقات اسانسور با توجه به طراحی آسانسور و متناسب با کاربری آن در عرض ها و ارتفاع های مختلف عرضه می گردد.متداول ترین نوع درب اسانسور درب لولایی(دستی) درب تلسکوپی(کنار جمع شونده) و درب تلسکوپی(از وسط بازشو) است.البته بسته به کاربرد اسانسور از درب های اتوبوسی- آکاردئونی – گیوتینی غیره نیز استفاده می شود. اگر به هر دلیلی کابین آسانسور با سرعت بیش تر از سرعت اسمی آن به سمت انتهای چاه سقوط کند و سایر سیستم های ایمنی نیز عمل نکنند، ضربه گیر ها از شدت برخورد کابین می کاهند.

انواع اسانسور

۴۴- شرکت کیفیت تراز ایمان ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در بجنورد (خراسان شمالی) می باشد. مقاله زیر توسط شرکت اسانسور هخامنش به منظور اشنایی بیشتر با قطعات اسانسور فراهم شده است. امروزه به دنبال رشد جمعیت شهرنشین، افزایش تعداد و تراکم ساختمانها و همچنین افزایش نسبی شهروندان دارای خودرو، مسئله تامین پارکینگ برای خوروها روز به روز جدی تر شده است و سازندگان آپارتمانها نیز به منظور تامین هر چه بیشتر فضای پارکینگ، تمایل به افزایش تعداد طبقات در فضای زیرین ساختمان ها دارند.

این قطعات آسانسور به طور عمده به دو نوع جذب کننده انرژی و مستهلک کننده انرژی تقسیم می شوند. ۷- شرکت میلاد آسانبر شرق ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات آسانسور در مشهد (خراسان رضوی) می باشد. انواع آسانسور های گیرلس بازدهی و راندمان بیشتری نسبت به آسانسورهای گیربکس دار و آسانسورهای هیدرولیک دارند.از این رو در پروژه های مهم اداری ، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.باید دانست اندازه کوچک موتور باعث شده است امکان کوچک کردن موتورخانه برای سازندگان ساختمان وجود داشته باشد. آسانسورهای مغناطیسی ارزان ، سریع ، ایمن ، ساکت هستند و طول عمر بیشتری دارند. بالابر پله جابه جایی را راحت تر و سریع تر کرده است. این ساده ترین و سریع ترین روش نصب است و به شما اجازه دسترسی به یک جرثقیل را میدهد.

این نوع آسانسورها باید از نظر ابعاد کابین این ظرفیت را داشته باشد که حداقل یک تخت بیمارستان ویک پرستار در کنار آن در کابین این آسانسور جایگزیند. یوسف آباد، امیرآباد، عباسآباد، جلفا، خواجه عبدالله، بهارشیراز، زرتشت، بهجت آباد، تخت جمشید (طالقانی). آسانسور بیمار بر و بیمارستانی این نوع آسانسور ها جهت حمل و نقل بیمارستان و یا تخت های اتاق های عمل در مرکزهای درمانی از قبیل کلینیک ها ، بیمارستان ها ،درمانگاه ها، نصب و راه اندازی می گردنند.

انواع مختلفی از آسانسور وجود دارد که می توان آنها را در موقعیتهای مختلف برای اهداف متفاوتی به کار برد. آسانسور یا بالابر وسیله ای برای انتقال از طبقه ای به طبقه دیگر در ساختمانهای مختلف می باشد و در واقع اتاقک متحرکی است که می توان توسط آن به طبقات بالا یا رفت. معمولا گاورنر در موتورخانه آسانسور و بر روی دال بتنی (بتن سقف چاه آسانسور) در نزدیکی محل شاسی موتور آسانسور ، نصب می گردد. مجموعه سرویسکاران(در خصوص خدمات آسانسور) برگرفته از کادری مجرب و با تجربه اماده خدمت رسانی در سراسر استان تهران در حیطه ی خدمات آسانسور، نصب اسانسور، راه اندازی آسانسورو کلیه امور مربوط به آسانسور با ارزان ترین قیمت و سرویس دهی در کلیه مناطق استان تهران می باشد. در صورت عدم رعایت تولرانس شاقول دیوارهای داخلی، ابعاد مفید چاه پس از کم کردن ناشوقولی ملاک عمل می باشد. بالاسری: فاصله کف بالاترین توقف تا زیر سقف چاه آسانسور را بالاسری یا overhead می نامند.

سازمان شهرداری، برای امنیت بیشتر جان افراد و جلوگیری از وقوع هر گونه حوادث، قوانین و استاندارد هایی در نظر گرفته است که ساختمان می بایست دارای تمامی استاندارد های لازم برای نصب آسانسور باشد تا اجازه نصب از طرف شهرداری صادر شود. بسیاری از قطعاتی که در آسانسور های داخل کشور به کار می روند، خارجی و وارداتی می باشند. با وجود این که آسانسورهای ایرانی نیز از کیفیت مطلوبی برخوردارند اما تمایل به اجناس خارجی در آسانسورها نیز وجود دارد و به همین دلیل قیمت آسانسور نیز با افزایش شدید قیمت دلار در سال ۹۹ ، افزایش زیادی یافته است.

قطعات اسانسور

گاورنر آسانسور وسیله ای مکانیکی است که از طریق سیم بکسل یا زنجیر به سیستم ترمز ایمنی کابین (پاراشوت آسانسور) یا وزنه تعادل آسانسور (در صورت وجود) متصل می شود تا هنگام افزایش بیش از حد سرعت ، کابین آسانسور را قفل نموده و ضمن ارسال فرمان قطع برق موتور آسانسور ، سیستم ترمز ایمنی را فعال نماید. همچنین آدرس شرکت یگانه آسانبر پویان جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و …